Tuesday, May 19, 2009

Tarta cu branza de vaci si merisoare (cranberries)

Reteta aceasta de blat cu branza de vaci am gasit-o intr-o carte de bucate, ca desert de sine statator. Cum mi s-a parut a avea un aspect mult prea simplu, am "accesorizat-o" cu o crema de ciocolata si cu fructe, pentru un plus de aroma si culoare.* Timp de preparare: 60 minute
* 8 portii

Ingrediente :
  • 5 galbenusuri
  • 5 linguri cu varf branza de vaci
  • 5 linguri cu varf faina
  • 5 linguri de smantana groasa
  • 2-3 linguri zahar (dupa gust)
  • vanilie, zeama de lamaie
  • un praf de budinca de ciocolata
  • lapte, zahar pentru prepararea budincii
  • 150 g fructe de padure pentru ornat

Mod de preparare:

Se unge o tava cu margini detasabile cu unt si se presara mult pesmet, atat pe fund, cat si pe peretii tavii. Tava mea are diametru de 22 cm.

Se bat cu mixerul intai galbenusurile cu zaharul pana capata o culoare alburie; se adauga smantana, branza de vaci si faina, pe rand, continuand sa se amestece bine.

Se toarna amestecul cu grija in tava pregatita si se coace la foc mic(150 grade Celsius) apoi ceva mai mare (200 grade) pana cand se rumeneste, dar nu foarte mult. Lasati tava in cuptor aproximativ30-40 de minute. Daca s-a colorat inainte de a o scoate din cuptor, acoperiti tava cu folie de aluminiu, pentru a evita arderea blatului deasupra. Blatul acesta nu va fi foarte teapan, seamana cu o pasca fara aluatul de cozonac. Dar nu va speriati, se va mai intari cand se va raci.

Cat timp se coace blatul, pregatim budinca de ciocolata si apoi o lasam la racit.

Dupa ce s-a copt baza prajiturii si s-a racit la randul ei, putem asambla tarta. Rasturnam blatul pe un platou, punem budinca de ciocolata peste el. Deasupra ornam cu fructe de padure.

Eu am folosit merisoare, pe care le-am inmuiat cateva secunde in gelatina, pentru a sta asezate pe tarta cat mai compact si mai aspectuos. Puteti folosi orice fel de fructe de padure, dupa plac si in functie de ce anume aveti la dispozitie.

Pofta buna!

No comments:

Post a Comment