Monday, May 11, 2009

Chiftele de dovlecel

Iata o reteta clasica din bucataria de acasa, acolo unde bunica mea e mare "Chef"! :) Pentru mine, chiftelele astea au gust de "vara, acasa la bunici"...


* 8 chiftele
* Timp de preparare: 30 minute


Ingrediente:

  • 2 dovlecei verzi (aproximativ 600 gr)
  • 150 gr branza feta (as fi vrut telemea, dar nu am avut)
  • un ou
  • 1-2 catei de usturoi
  • patrunjel verde
  • o chifla de paine (2 daca sunt mai micute)
  • cateva linguri de lapte in care sa inmuiem chifla
  • sare, piper dupa gust
  • ulei pentru prajit

Mod de preparare:

Curatam dovleceii. (E indicat ca acestia sa fie cat mai tineri, fara samburi mari, vizibili. Daca au samburi mari, ii puteti scoate deoparte.) Ii dam prin razuitoarea mica. Apoi ii stoarcem bine de zeama lor. Eu am folosit un tifon curat pentru aceasta operatiune; am pus gramada de dovlecel ras in mijlocul servetului, am adunat colturile acestuia, facand un bot pe care l-am stors bine bine.

Dam prin razuitoare si branza. Patrunjelul il tocam marunt. Pisam usturoiul. Chiflele le inmuiem in lapte, apoi le stoarcem bine si le maruntim cu ajutorul unei furculite.

Amestecam bine toate ingredientele. Vom obtine o compozitie putin lipicioasa, cu o consistenta un pic mai moale decat cea de chiftele din carne. Daca nu reusiti sa formati chiftele, puteti sa mai adaugati putina paine ori pesmet, pentru a lega compozitia.

Formati chiftelele (eu le fac de marimea unei linguri, ca asa am invatat acasa :) ), le dati prin faina. Iata marimea, prin comparatie cu o rosie mica, cherry...Intr-o tigaie incingeti bine uleiul (destul de mult incat aproape sa acopere chiftelele noastre). Apoi dam focul mai mic si punem chiftelele la prajit. Cate 3-4 minute pe fiecare parte. Le scoatem pe un servet de hartie, pentru a se scurge grasimea in exces.

Se pot servi ca si o gustare calda, alaturi de o salata proaspata sau alaturi de mujdei de usturoi, ori ca si o cina rapida, alaturi de un pahar de iaurt.

Oricum alegeti, noi va dorim pofta buna!

No comments:

Post a Comment