Tuesday, June 26, 2012

Cheesecake cu zmeura

Familia mea iubeste cheesecake-ul (dar cui nu-i place, oare?). De fapt, iubim cam orice dulcegarie cu branza, fie ca ea se numeste prajitura cu branza de vaci, clatite cu urda, cheesecake, strudel cu branza, lichiu, Käsekuchen ... ati prins ideea :).  Si culmea e ca nu am postat pana acum nici un cheesecake! Asadar sa remediez situatia...

Sa mai spun ca preferam cheesecake-urile coapte. Reteta de baza pe care o folosesc e cea a lui Teo. De data asta  am incercat o reteta ce mi-a facut cu ochiul dintr-o revista. Diferenta e data de faptul ca am folosit la baza, in loc de blat de biscuiti, un pandispan foarte subtire. Si apoi am copt totul intr-o baie de apa, in felul acesta marginile cremei au ramas albe, nu au avut acel aspect.... sa-i spun "copt".


Ingrediente:
    
      Blat:
  • 45 g unt, topit si racit
  • 35 g faina
  • 30 g amidon
  • 1 lingurita praf de copt
  • 4 oua, la temepratura camerei, separate
  • 80 g  + 2 linguri zahar
  • sare
       Umplutura:
  • 900 g crema de branza (eu am avut Philadelphia), la temperatura camerei
  • 300 g zahar
  • 30 g amidon
    3 oua
  • 175 g smantana lichida, tot la temperatura camerei
  • o jumatate lamaie
  • aprox 400 g zmeura (eu am avut 250 g proaspata, restul inghetata)
  • 1-2 linguri zahar pudra
Mod de pregatire:
  • Pregatim o tava cu pereti detasabili, cu diametrul de 24-26 cm si o captusim pe fund cu hartie de copt (eu ma folosesc de ea mai tarziu cand transfer prajitura pe platou). Preincalzim cuptorul la 175 grade (temperatura medie). 
  • Amestecam faina, amidonul si praful de copt (le cernem impreuna, ca sa avem un amestec omogen).
  • Frecam galbenusurile cu mixerul, cca 3 minute, pana devin albicioase. Adaugam 80 g zahar si un varf de cutit de sare si mixam inca 5 minute, pana se dizolva zaharul. Apoi turnam peste si amestecul de faina si omogenizam. Dupa aceea, adaugam untul lichid, amestecam.
  • Separat, batem albusurile si un varf de cutit de sare spuma. Cand spuma e batoasa mai adaugam 2 linguri de zahar si mixam in continuare, pana zaharul e dizolvat. Apoi adaugam spuma de albusuri, in 3 etape, in aluat, amestecand usor cu lingura, doar cat sa il omogenizam.
  • Turnam compozitia in tava tapetata si dam la cuptor pentru aproximativ 15 minute. Apoi lasam blatul sa se raceasca si pregatim umplutura.
  • Mixam crema de branza, amidonul si zahar cam 5 minute, pana se dizolva zaharul. Apoi adaugam, cate unul, ouale, mixand dupa fiecare pana ce se incorporeaza bine in compozitie. Dupa care urmeaza a fi adaugate smantana lichida, iar apoi zeama de lamaie.
  • Luam tava in care se afla pandispanul (racita) si o invelim cat mai etans in 2 coli de folie de aluminiu.
  • Turnam crema deasupra pandispanului. Apoi asezam tava intr-o alta tava mai mare (cea a cuptorului de exemplu), in care turnam apa calda pana ce tava rotunda e scufundata la un nivel de 2 cm.
  • Dam la cuptor pentru o ora, la 175 grade. La sfarsit, crema de deasupra are consistenta unei budinci, nu va speriati, ea se va intari cand se raceste.
  • Scoatem tava rotunda afara din invelisul de folie si o lasam la racit. Cand e rece, o bagam la frigider pentru minim 4 ore (eu am obiceiul de a o pregati seara si a o lasa la frigider peste noapte).
  • A doua zi desfacem peretii detasabili ai tavii si transferam prajitura cu grija pe un platou.
  • Cu un blender mixam 150 g zmeura (decongelata am folosit eu) si 1 sau 2 linguri de zahar pudra (dupa gust). Apoi trecem amestecul prin sita, daca dorim sa scapam de samburii mici.
  • Deasupra prajiturii turnam siropul de zmeura si asezam restul de zmeura proaspata. Ta-dam! 


Feliem si savuram:

Da, eu sunt cea care lasa ce e mai bun la sfarsit :) :
Nota: pentu C. a fost foarte bun asa cum a fost, spunea ca dulceata cremei de branza e perfect balansata de zmeura acrisoara. Pentru mine, a fost putin prea dulce; data viitoare voi pune cu vreo 30-40 g mai putin zahar in umplutura.
Si inca ceva: folia aceea de aluminiu nu va etansa perfect fundul tavii, asa incat blatul de pandispan va iesi putin umed, sa nu va speriati. Mie mi-a placut tare mult ideea de pandispan inloc de biscuiti, cu siguranta o voi mai repeta.
Sa fim/ fiti sanatosi!

21 comments:

  1. Am salvat reteta! Este minunata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, este chiar simplu, doar dureaza ceva vreme asteptarea. Dar trece timpul mai usor daca il lasi peste noapte la rece :)

      Delete
    2. Salut

      M-am apucat de reteta si nu imi dau seama cate oua trebuie sa pun la crema.

      Multumesc

      Delete
    3. Vai, iarta-ma, te rog. Intr-adevar, am uitat sa scriu, era vorba de 3 oua. Editez acum si corectez. :( Imi pare rau ca am vazut mesajul tau doar azi, dar sper ca te-ai descurcat. Sper din suflet sa fi iesit asa cum trebuie.
      te pup

      Delete
  2. ;;) Minunat arata! I love cheesecake...and I love your cheesecake!!!! Superb inca o data! Pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) Da, sa stii ca oricine ajunge pe blogul tau isi da seama iute ca esti o cheesecake-holica :P

      Delete
  3. Iti vine sau nu sa crezi, eu chiar cunosc cateva persoane carora nu le place cheesecakeul...Mi se pare o blasfemie, pentru ca e combinatia cea mai buna intre arome si texturi. Nu stiu ce pierd!
    Cheesecakeul tau arata minunat, aproape ca m-ai convins sa-l fac de ziua mea. Si spun aproape pentru ca stiu ca nu o sa le placa tuturor. Delicios!!!

    ReplyDelete
  4. Ce oameni! :)
    Ai putea face 2 torturi mai mici, diferite pentru ziua ta, poate?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca o sa fac doua, marime normala, pentru ca reteta ta e superba...Doar ca cheesecakeul tau o sa fie rezervat in totalitate pentru sarbatorita, iar restul se vor pricopsi cu un coffee cheesecake...Ca doar o singura data pe an e ziua mea...:)

      Delete
    2. O-hoo! Deci se vede ca esti mare fan al cheesecake-ului! :) Atunci astept sa vad torturile si sa te felicit de ziua ta..

      Delete
  5. Dar cine nu iubeste asa ceva, arata extrem de delicos, eu chiar nu te pot refuza. Frumos blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc.
      Chiar a fost bun. Uf, mai ca imi vine si mie chef de o noua portie :)

      Delete
  6. Prima poza din postul asta.. pai arata de pus pe perete, nu alta!
    Arata minunat. Si mie imi place prajitura asta mult

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vai, io n-as pune-o pe perete ca apoi copiii nu mi-ar mai manca legumele :P Multumesc :).
      Da, eu tind sa cred ca cei carora nu le place genul asta de prajitura sunt in minoritate.

      Delete
  7. Exceptional!!!Cata zmeura...cat deliciu!
    Foarte ispititor desertul...imi place ;-)
    Pa ...zi faina!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Angi. Stii ca in reteta din revista scria sa folosesc 600 g de zmeura.... mno, mie mi s-a parut suficient cat am pus eu..

      Delete
  8. Ti-a iesit foarte bine cheesecake-ul, nici mie nu imi plac cheesecake-urile prea rumenite si crapate. Zmeuricile asa imi fac cu ochiul... :) iar bujorii sunt extraordinari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc, Mihaela. Da, mi-a placut ca a iesit alb si cremos si pe 'pereti'.
      Bujorii aceia sunt gasiti intr-o tufa pierduta in mijlocul campului, pe cand iesiseram cu bicicleta. Si cum erau deja atat de infloriti, am luat 3 fire special pentru pozat. Altfel, de cativa ani incoace am inceput sa cresc flori in ghivece si nu mai imi vine usor sa le rup pentru a le pune in vaza. :)

      Delete
  9. Superb arata !!!!! Felicitari !!!! Sunt sigura ca a fost un deliciu !! ;)

    ReplyDelete