Friday, May 15, 2009

Briose cu ciocolata, cocos si migdale

Am vazut negresa cu inima de cocos a Laurei si tare mi-a placut cum arata. Recunoastem... suntem niste pofticiosi! Drept urmare, m-am decis sa incerc reteta. Singurele mele modificari au fost injumatatirea cantitatilor si coptul in forma de briose...

* 12 bucati
* Timp de preparare: 1 ora

Ingrediente pentru aluat:
  • 120 g unt
  • 160 g ciocolata neagra
  • 100 g faina
  • 160 g zahar
  • o lingurita praf de copt
  • 3 oua

Ingrediente pentru crema:

  • 150 ml lapte condensat
  • 40 g fulgi de cocos
  • 40 g migdale macinate fin
  • o lingura cu varf zahar pudra (daca laptele condensat e dulce, nu mai e necesar zaharul)

Mod de preparare:

Intr-o cratita, la foc mic, topim untul impreuna cu ciocolata. Cand acestea sunt topite, luam cratita deoparte, adaugam zaharul, amestecand bine pentru ca acesta sa se topeasca. Lasam sa se raceasca putin, dupa care incorporam pe rand, cate un ou, omogenizand bine aluatul dupa fiecare ou in parte. Adaugam faina si praful de copt.

Crema se obtine amestecand toate ingredientele enumerate. Daca laptele condensat este dulce, nu mai e necesar zaharul pudra. Daca nu aveti lapte condensat, puteti folosi smantana lichida. Important e sa obtineti o compozitie de consistenta unei budinci groase.

Intr-o tava pentru briose, asezam hartiutele speciale si formam briosele: turnam un strat de aluat de ciocolata, la mijloc crema de cocos si deasupra, din nou aluat ciocolatos. Cu un betigas amestecam un pic in interiorul fiecarei briose, pentru a se intrepatrunde aluatul cu crema. Sa nu umpleti hartiile de briose pana sus, fiindca aluatul va creste. Mie mi-au iesit fix 12 briose grase si frmoase...

Dam la copt in cuptor preincalzit la 170 grade, pentru 30-35 de minute, pana briosele trec testul cu scobitoarea.

Sunt delicioase, va indemnam din inima sa le incercati. Daca nu aveti lapte condensat, ori migdale macinate, nu-i bai. Puteti face briosele simple, fara crema sau puteti folosi in locul cremei bucati de fructe.

Eu am comanda sa le refac cat mai curand... Pofta buna!

2 comments:

  1. Foarte frumoase ti-au iesit! ;)

    Si eu le am trecute in lista de asteptare! :)

    ReplyDelete
  2. Multumesc frumos pentru apreciere. Data viitoare astept sa iasa mai frumoase :) . Dar cu toata increderea iti spun ca sunt buuuuunee rau. Le vor placea pruncilor tai mici si dragalasi!
    M-am uitat pe blogul tau. Iamiii, ce de praji bunuta acolo. Abia astept sa incerc si eu; te tin la curent.
    O zi buna sa ai!

    ReplyDelete